2016. december 31., szombat

Visszatekintő, 2016

Sajnos az idén mindkét blogra kevés időm jutott. Beindult a mérlegképes tanfolyam (három modulból felmentésünk volt a szakirányú végzettségünk miatt B-vel, ezért nem 2015 szeptemberében kezdtük, mint a csoport többi tagja, hanem 2016 januárjában), ez elég sok figyelmet/időt/pénzt követelt. Hiába gondolná az ember, hogy ha ezt csinálom, ezt dolgozom, akkor könnyű, de nem, legfeljebb könnyebb, mert nem olyan kínai, mint a többieknek, akik nem ezzel foglalkoznak a munkaidejükben. Tanulnom kellett a vizsgákra ugyanúgy, ahogy nekik és ez lesz még április 18-ig*, akkor lesz a záró szóbeli (persze, ha előtte az előtte lévő, még négy vizsga sikerül január-március folyamán). Addig vér, veríték és könnyek, de utána SZABADSÁG! :) 
Most is mindjárt megyek tanulni egy jó kis személyi jövedelemadót, ehhh, úgyhogy nem maradt más, mint ez az év, képekben elmondva.
Január: csinyákoltam egy laptoptakarót, hogy a céges gép ne ríjon a por miatt, a horgolótűről lekerült a csillagvirágkendő és szőttem is, a barátnőknek konyharuhát karácsonyra :), mert nyafogtak, hogy a boltiak olyan hamar tönkremennek. Most rájuk van parancsolva, hogy de aztán használni ám, nemhogy elkerül a ládafiába a molyok martalékául.
*Update: A helyzet legújabb állása szerint július 3-4-ig, eltoltam ugyanis a téli vizsgaidőszakot tavaszira (a modulzárókkal, amiből az utsó januárban volt, megvagyok), ami három hónapig tart és belefut a nyárba...



Február: hengerpárna az olvasófotőjbe.

Március: M ajándéka, a kék/szürke csillagkendő.

Április: tojások készültek húsvétra (több is, de nekem ő a legszebb, még a masnit is sikerült véletlenül tökéletesre megkötni).

Május: készül Szonyecska szoknya, itt még folyamatában.

Június: ahogy látom, leginkább számvitel vizsgára készültem. :) Emellett személyesen is találkoztunk M-el, megkötötte a meglepi kendőt, öröm-bódottság.

Július: fix und fertig lett Szonyecska és beleszerettem ebbe a Scheepjes fonalba, imádom most is, az indigófestésű táskára készítettem belőle díszt először. (Ja, igen, shibori tanfolyamon is voltam.)


Augusztus: leginkább a Smaragdszigeten töltöm a szabadságomat (sehol nem tartok az útibeszámolóval emitt), de útközben már készülnek a karácsonyi ajándékok - mi más, mint kendő, a fehér éppen...


Szeptember: Ebben a hónapban kerül átadásra, bár már nyáron kész lesz, a 25 éves középiskolai osztálytalálkozónkon a drága E ajándéka, a nyári felső, mert egyszer említette, hogy szeretne egy lyukacsos, laza valamit; nos, igyekeztem teljesíteni a kívánságát. A fő fonala M festése és ajándéka, a virágok Alize Cotton Gold maradékok.Valamint, a kari ajik mennek tovább és a bárányfelhők...

Október: Elkészül a poncsó és a csodás Malabrigo Rasta-ból a sapka-nyakmelegítő.


November: Babatakaró a kolléganőmnek, csizmaszáramba lábszármelegítő.



December: az összes karácsonyi ajándék; többek között a barinőknek csillagkendő, így mostmár szőtt sáljuk mellé ebből is teljes a kollekciónk + "kék ősz" kendő az unokahúgomnak, kolléganőknek, M-nek a Gombolyag magazinból. Elkirándultam az amigurumik világába is, de az nem az enyém, rájöttem, túl szűk, túl szoros, nem kapok levegőt benne. Mindenesetre, egy kis katica lett az eredménye a tripnek.


Örömökben, boldog pillanatokban gazdag új évet kívánok mindannyiunknak!


6 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Köszönöm Márti, nagy öröm, hogy megismerhettük egymást személyesen is, remélem, annyira jó lesz a számodra az új év, amennyire csak tud! Kívánok neked erőt a tudod-mihez, teremjen sok boldog kis pillanat felétek, bennetek! :)

      Törlés
  2. Szeretettel gratulálok a sok kézimunkádhoz amit mi is láthattunk a hangulatos képeiden!
    Kedves Csilla , a tanulás mellett kívánok neked jó egészséget, sok szabadidőt az új kézimunkák megvalósításához, boldog családot és minden jót!
    Egyetlen kérdés: a csodás konyharuhához mit használtál felvető és szövő szálnak? Szabad erről többet megtudni? Ha itt nem akkor a blogomon a kék postaláda alatt várok tőled levelet;-))))
    Szeretettel ölellek!
    Emőke

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves szavaid, én is kívánom neked, hogy legyen szép év a számodra is 2017 és teljesüljön mindaz, amit szeretnél.
      A szövéssel kapcsolatban repítem a levelet a kék ládába! :)

      Törlés
  3. Micsoda termékeny év! Nem us gondoltam volna, hogy ilyen sokat kézimunkázol! Csodálatos lett a fehér kendőm, és gyönyörű a színe! Amin még elámultam, azok a szövések, nem tudtam, hogy ilyen profin űzöd. Én csak kezdő vagyok benne... Kivánok hasonlóan termékeny évet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ildi! Örülök, hogy megszeretted a kendőt, viseld jó egészséggel. A szövés egy az - általam - kiaknázatlan kézzel való foglalatosságok közül, sajnos erre is kevesebb idő jut(ott), mint szeretném/szerettem volna. Kívánom, hogy el tudj merülni benne (is), mint a többi dologban, amit szeretsz csinálni!

      Törlés